Hoeveel moet ik investeren voor zoekmachine marketing?

Als de campagne goed wordt uitgevoerd, is het rendement op de investering meestal onmiddellijk. Er is dus geen minimum of maximum om te investeren. Als je meer verdient dan wat je uitgeeft, waarom zou je dan niet doorgaan? Als logischerwijs zowel SEO als Pay per Click geen zoekmachine marketing resultaten opleveren, is er iets mis. Het kan zijn dat de zoekmachine marketing campagne slecht georganiseerd was, slecht uitgevoerd of de site niet converteert.

Hoe optimaliseer ik de zoekmachine marketing campagnes?

  • CreĆ«er een doel dat de campagne moet bereiken
  • Ontdek wie de klanten zijn en wat ze online zoeken door zoekwoorden te analyseren
  • Optimaliseer de hele website (teksten, afbeeldingen, code, etc)
  • Voeg zoekmachines toe
  • Analyseer de bezoeken en breng de nodige correcties aan

Hoe schrijf ik een goede PPC-advertentie?

  • Probeer specifiek te zijn over wat je voorstelt
  • Probeer te benadrukken waarom jouw aanbieding anders is dan andere
  • Neem het zoekwoord op in de advertentie
  • Voeg een oproep tot actie toe
  • Controleer je grammatica
  • Doe eindeloze tests
  • Hoe meet ik het succes van de campagne?
  • Het hangt allemaal af van wat je wilt meten.

In SEO bijvoorbeeld:

  • Ranglijst
  • Conversie met zoekmachines als bron
  • Opbrengst van zoekmachines
  • Verkeersconversies

In de PPC bijvoorbeeld:

  • Trefwoord: De campagnes zijn opgezet volgens de verschillende trefwoorden die we willen targeten en waarvan we denken dat we de oplossing hebben voor de behoefte van de bezoeker.
  • Klik: We proberen te zien welke advertentie de meeste klikken trekt en of deze klikken een hoge of lage conversieratio hebben. We proberen het gedrag van bezoekers in alle stadia van het bezoek aan de site te beheersen.
  • Indrukken: Hoe vaak de advertentie is bekeken maar niet is aangeklikt. Vanaf hier kunnen we duidelijk zien welke advertenties niet effectief zijn.
  • Kosten per klik: Wanneer je eigenlijk elke keer dat iemand op de advertentie klikt, besteedt.
  • Conversies: Wanneer mensen daadwerkelijk de actie hebben uitgevoerd die je wilde.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *